torsdag 10 januari 2008

Medeltidskort

Ett tack-kort jag gjorde igår till min handledare. Nej, det kan inte räknas som fjäsk och muta betyg sätts av en fristående examinator.

Eftersom uppsatsens tema har gått i medeltidens spår har kortet också fått göra det.



På baksidan satte jag en Hänglar och Stänglar flicka:


Är det någon som kan tipsa om några medeltidsinspirerade stämplar? Exempelvis på riddare eller på autentiska illustrationer/målningar från den tiden. Saknar överlag stämplar med historiskt tema...

5 kommentarer:

rigg sa...

Jag har inte tittat in på denna blogg på ett tag och måste passa på att berömma dig för dina alster.

stella sweden sa...

Jo jag har på mitt jobb! Vi arbetar ju mycket med vikinga/medeltida-tema så även en del glas som blåses där får medeltida stämplar (Gutnalia tex).
Som tack för vinsten (kortet som jag ramat in) så ska jag se vad jag hittar på jobbet av historiska motiv...scanna och sen skicka!
Så roligt att du är intresserad av detta!
Psst...vi gör även egna medeltida tryck på textilier...så nog finns där en källa att dela med sig av!

Matilda sa...

Rigg >> Tackar tackar! :D Nu kommer jag kunna sova gott i natt! (om nu inte alla monster vaknar till liv...)

Stellapolaris >> Har du ramat in det!! Wow, så hedrad jag blir! :D
OOO det vore jättesnällt om du hade kunnat göra det! :D Så kanske det går att göra någon slags beställning sedan om det är sådana jag har i åtanke! Vad hade man gjort utan bloggvänner!?

Anonym sa...

Jag missförstod nog vad du var ute efter...Stämplar! Färdiga!

Det tar lite tid att få fram det du vill ha...Minna Roselli (konstnär, mest känd för sina erotiska motiv) gör medeltida tryck för oss, men hon är ledig nu så jag har inte kunnat fråga än om hon har någon "över"....

Men om hon ingen har så kan hon kanske karva några små?

O så skickar jag den till dig!

(om du betalar portot...höhöö)

stella sweden sa...

Varför blir jag anonym helt plötsligt? Måste testa igen!
;)