måndag 3 december 2007

Annorlunda adventsljusstake

Köpte den här annorlunda ljusstaken i Tyskland förra veckan, tänkte att den kunde fungera som adventsljusstake. Det finurliga men den här är att det går att ändra innehållet i den! Den fanns också med plats för tre ljus samt för ännu större värmeljus.



Frågan är bara vad jag ska ersätta plastrosorna och plastgranriset med. Och om de två mini-julgranskulorna ska få vara kvar.
Eller så låter jag det vara som det är för tillfället och bytar efter jul ut ljus och innehåll och förvandlar den till en vår-ljusstake...
Några förslag på innehåll?

8 kommentarer:

rigg sa...

Vänta... Adventsljustake... tre ljus... hmmm...

Matilda sa...

Rigg >> meh.. ja... alltså... ja du fattar. Ljusstaken finns för tre ljus också, men den med fyra ljus har jag själv utnämnt till adventsljusstake.

Hm, varför förklarar jag, när jag vet att du bara driver med mig? ;)

rigg sa...

Själv har jag faktiskt läst tyska i, få se nu... fyra år... men kan inte ens fantisera ihop vad adventljusstake heter på tyska.

Matilda sa...

Rigg >> försökte hitta något ställe att översätta genom nätet, men hittade inget som fungerade... vi får väl fortsätta leva i ovisshet! :)

karro sa...

häftig adventsljustake!

Matilda sa...

Karro >> Javisst! :D Litte udda, men cool på sitt sätt!

AnnCharlott sa...

Före våren kommer ju påsken och varför inte fylla ljusstaken med påskris och fjädrar och - vips - så har du en fin påskljusstake.

Matilda sa...

Anncharlott >> Javisst! Jag tror jag har små miniägg som hade gått in också! :D Man tackar för tipset!