onsdag 8 juli 2015

Afternoon tea

Under de nästan två åren jag bodde i London sneglade jag ofta mot den stora byggnaden som satt ihop med St Pancras Station. Det såg ut som ett slott. Det hade varit hotell en gång i tiden och därefter hade det använts både som inspelningsplats för Spice Girls musikvideo till Wannabe och till Batman. Så småningom öppnade det upp som restaurerat hotell igen, St Pancras Renaissance Hotel. En av de sista sakerna jag gjorde innan jag flyttade därifrån var att gå på afternoon tea här. En fantastiskt lyxig upplevelse som jag rekommenderar och tidigare bloggat om här (med tydligare och finare bilder). Skulle jag mot förmodan en dag gifta mig (hahaha) så skulle det nog inte vara helt fel med en honeymoon här, eller i alla fall en enda natt. Riktigt dyrt lär det vara om man vill bo i den äldre sidan av hotellet.
Lyxig afternoon tea i London.

Inga kommentarer: